Nyhetsbrev

Jeg ønsker å motta tilbud om vareprøver, produkter og annen relevant informasjon på e-post fra Norvital.

Meny

Kontakt oss

Åpne meny
02.06.2015
nina

Kjøpsbetingelser

Norvital AS

Disse vilkår gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge. Oppdatert 5. november 2015.

Vi garanterer deg:

• Betaling med faktura
• Ingen bindingstid
• 14 dagers angrerett
• Levering innen to uker

Parter
Selger er:

Norvital AS
Postboks 234 Manglerud
0612 Oslo

Telefonnummer: 98 70 14 02

E-post kundeservice@norvital.no 

Foretaksnummer 988 393 517, og blir i det følgende benevnt ”Norvital”, ”vi” eller ”oss”.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen uavhengig av salgskanal, og blir i det følgende benevnt ”du”, ”deg”, ”din”, ”ditt” eller ”kunden”. Personen må være fylt 18 år for å bli kunde av Norvital.

Abonnement
Norvital selger produktene på løpende abonnementsbasis i henhold til valgt leveringsfrekvens uten kjøpsforpliktelse eller bindingstid.

Abonnementet kan sies opp fortløpende. Unntaket er når produkter allerede er sendt fra oss, normalt 10 dager før du skal motta neste levering. Du forplikter deg derfor til å motta og betale for denne leveringen.

Endringer av produkter, leveringsform og leveringsfrekvens kan forekomme. Varsel om endringer sendes i god tid før endringene trer i kraft. Mindre endringer, eksempelvis endret emballasje, vil ikke bli varslet.

Ekstra kjøpstrygghet
Du kan når som helst ta kontakt med kundeservice for å pause, endre eller avslutte ditt abonnement.

Leveranse
Vi sender våre forsendelser med Posten. Din bestilling kommer hjem i din postkasse ca. 7-14 dager etter at vi har mottatt bestillingen. Deretter mottar du nye forsendelser i tråd med avtalt leveringsfrekvens. Vi utsteder en skriftlig faktura som fungerer som ordrebekreftelse, og som vedlegges alle forsendelser. For bestilling gjennom enkelte kanaler kan ordrebekreftelsen også bli sendt per e-post og/eller SMS. Ved spesielle tilbud, større eller flere bestillinger kan det forekomme at bestillingen må hentes på postkontoret grunnet størrelse og vekt.

Betaling
Du behøver ikke å betale på forskudd. Fakturaen sendes sammen med din forsendelse, og du har normalt 16 dagers betalingsfrist, så fremt ikke annet er avtalt. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter og gebyrer. Om ikke annet fremgår på fakturaen, er faktura- og betalingsoppfølgning overdratt til SG Finans AS. Vi har salgspant i de leverte produkter inntil betaling inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.

Priser
Våre priser er i norske kroner og inkluderer merverdiavgift. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal, distribusjon og spesielle tilbud. Prisene gjelder inntil de endres. Varsel om prisendringer vil bli informert i god tid før endringene trer i kraft. Introduksjonstilbudene gjelder kun nye kunder.

Porto- og ekspedisjonsgebyr
Porto- og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg på hver forsendelse i henhold til gjeldende satser så fremt ikke annet er avtalt. Uavhentede bestillinger på postkontoret kan ha en returkostnad tilsvarende Postens gjeldende satser.

Angre – og returrett
Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din første forsendelse. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon må du dekke dette verditapet. Ved bruk av angreretten må du dekke kostnaden ved å sende varen i retur. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet som fulgte med på førstegangsbestillingen.

De påfølgende varer i abonnementsavtalen er identisk med den første varen. Det er således ikke angre- og returrett på de varer du mottar etter den første pakken. Om du ikke ønsker flere forsendelser må du avbestille innen angitt frist på siste faktura (se dato for endringsfrist på forsiden av fakturaen). Er frist for endring overskredet, betyr det at neste pakke i ditt abonnement allerede er sendt fra oss, og endringen vil da tre i kraft ved neste forsendelse. Forsendelser som returneres til Norvital via postoppkrav vil ikke bli hentet.

Reklamasjon
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Reklamasjonsretten er begrenset til varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen forutsatt at riktig lagring er fulgt. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Hvis du vil benytte deg av reklamasjonsretten eller har spørsmål om reklamasjon, må du kontakte Kundeservice.

Personopplysninger
Vi behandler alle personopplysninger i henhold til personopplysningsloven. Vi lagrer og bruker disse opplysningene for at vi skal ivareta og administrere kundeforholdet herunder informere om produkter, tjenester og andre ytelser fra Norvital og nære samarbeidspartnere.

Kunden samtykker i at Norvital kan benytte enhver kommunikasjonsform overfor deg herunder brev, telefon, e-post og SMS for å informere om eller markedsføre vårt produkttilbud. Kunden samtykker i at nære samarbeidspartnere av Norvital kan benytte brev og telefon for å markedsføre sine produkttilbud. Samtykket er frivillig, og er gyldig inntil det trekkes tilbake. Dersom du ønsker å trekke tilbake samtykket, kontakt Kundeservice.

Norvital er underlagt taushetsplikt om personopplysninger. Utlevering av opplysninger til utenforstående utover ovennevnte parter kan ikke skje uten ditt samtykke, med mindre utleveringen er pålagt med hjemmel i lov eller er ledd i betalingsinnkreving, forsikringskrav og/eller regnskapsbehandling. Registrering av reservasjoner rettes til Kundeservice. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som er registrert om deg, og kan kreve å få disse rettet, jf. personopplysningsloven §§ 18, 27 og 28.

Norvital benytter personprofiler. Du har rett til innsyn i hvilke opplysninger som ligger til grunn for profilen og hvor opplysningene er hentet fra jf. personopplysningsloven § 21.

For mer informasjon om behandling av personopplysninger kontakt Kundeservice som vil hjelpe deg. Behandlingsansvarlig er selskapets daglig leder.

Kundeservice
Du når kundeservice på telefon 815 11 600 hverdager kl. 08.30-16.30. Du kan også benytte deg av vårt kontaktskjema eller sende en e-post til kundeservice@norvital.no. Vår kundeservice har lang erfaring med våre produkter og kan derfor lett svare deg på dine spørsmål. Kundeservice kan også hjelpe deg med å skreddersy en forsendelse som passer for nettopp deg.
For informasjon om våre klage- og erstatningsordninger i forbindelse med reklamasjon og/eller angre- og returrett kontakt Kundeservice.

Lovvalg og verneting
Avtalen er underlagt norsk rett. Tvist mellom partene skal søkes løst gjennom forhandlinger. Dersom forhandlinger ikke fører frem, skal tvisten henvises til de ordinære domstoler. Rett verneting er Oslo tingrett.

Forbehold og ansvarsbegrensninger
Norvital tar forbehold om driftsstans eller uriktige priser, forårsaket av forhold utenfor vår kontroll, herunder tekniske problemer, inkludert, men ikke begrenset til, strømbrudd, overbelastning og sabotasje. Norvital tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer samt leveringsproblemer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker. Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.

Endring av vilkårene
Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Avtalen mellom partene innebærer i så fall at du aksepterer oppdaterte avtalevilkår. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkår sammen med første ordinære forsendelse.

Tilleggsvilkår for e-handel
Dersom varen(e) er bestilt gjennom internett gjelder følgende tilleggsvilkår utover øvrige avtalevilkår.

Det blir i kjøpsøyeblikket informert om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Kan vi ikke levere innen avtalt tid, blir du uten opphold informert om årsaken til forsinkelsen og får oppgitt ny leveringstid. Du har da rett til å heve kjøpet uten kostnad, kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra Norvital.